10 Temmuz 2017 Pazartesi

TAKLİT EDİLMEK




YİNE GELİP GEÇİP BANA BAKIYOR 
YİRMİ METRE UZAKLIKTAN BANA BAKIYOR 
BAKSA DA GÖREMEZ Kİ



          Bazı insanlar beyinlerini çalıştırmayacak kadar yorgun tembel ve üşengeçtirler. Modelleme yöntemi ile çalışırlar. İş hayatında kim ne yapmış? Ne etmiş? Ne tutmuş? Nasıl bir yol izlemiş? Nasıl tavır almış? Nasıl karar vermiş?  Hep bir başkasının beyninden kendi işlerini görürürler. Görürler de nereye kadar? Sonuç nereye kadar ?
        Beyin ben de, çalışma azmi ben de, fikir üretme yenilikçi fikirler bulma ben de, bu gün sen beni taklit edersin yarın ben yeni bir fikir bulurum onu uygularım dünkü bulduğum fikir dünde kalır. Yenilikçi fikirler gündeme dair fikirler üreten benim. Senin tembel beynin bana ayak uyduramaz. Taklidime modelime yetişemezsin.
  Bana olan iş öfken seni ayakta tutan benim modellerim taklidim senin işini ayakta tutan ben bir çekilsem sahneden sen sudan çıkmış balığa dönersin çaresiz kalırsın. Seni kamçılayan hırslandıran birisi de yok çevrende tembel beynin de bir gün fikir üretmedi ki seni ayağa kaldırsın. Yok oldun gittin işte. 
        Havam var benim. Çalışmamı kamçılayan bir biri ardına gelen iş sel fikirler harika düşünceler sıfırdan bir işe başlama fikri deney sonuç ilişkisine bağlı olarak deneyerek, yanılarak, araştırarak, sorgulayarak düşünerek başarmak.
          Kendi işyerime uygun kılıf hazırlamak o elbiseyi işyerime giydirmek. Bir başkasının sistemi iş modeli bana uymaz modelleme yolu ile uydursam bile o ben değilim ki düşüncelerimiz davranışlarımız tavırlarımız uymaz onun başarısını yakalayamaz. Kendime uygun ölçülerde bir elbise bana beni anlatan, benimle özdeşleşen bir elbise bana yakışır, beni bana anlatır.
         Nasıl taklit modelleme olur? Kendine uygun kriterlerde olan işyerlerinde tutum ve davranışlarını alım satımı, satış tekniklerini, sunumlarını incelersin, sorgularsın iyi ve kötü sonuçlarını kafanda şekillendirirsin. Bir de başka kategorilerde işyerlerini incelersin bu işyerleri hakkında da küçük bilgiler toplarsın, farklı işkollarında arkadaşlar edinmeye çalışırsın. Daha sonra topladığın bilgileri akıl süzgecinden geçirirsin, özümsersin, kafanda oluşan fikirleri gözünün önünde canlandırırsın bir gün mayalanmaya bırakırsın. Ertesi gün düşüncelerin gün ışığına çıkar doğru bildiklerini sırasıyla işleme koyarsın, kendine uyan bir şekilde özünde sen olan bir fikir çıkartırsın ortaya, yaptığın matematiksel işlemler sana ait, değerlendirme sana ait, özümseme sana ait, kafa yorma sana ait, karar verme sana ait. Bu bir taklit veya modelleme olmaz. Olsa olsa modelden model çıkartma işin sana bakan yüzünü görme, kendi iş sanatını konuşturma olur. Yani gerisi sana kalmış dükkan senin. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder