28 Temmuz 2017 Cuma

İYİLİĞİ DE KÖTÜLÜĞÜ DE KALBİNE SOR

  Kalbinde en ufak bir şüphe bulunmamalı iyilik yaptın, ''İyilik yap at denize balık bilmezse Haluk bilir,'' cinsinden olmaz öyle şey, yaptığın iyiliğe tam teslimiyet göstereceksin ya tutarsa olmaz kalbine bir soracaksın iyilik yapayım mı? Diye kalbinde en ufak bir pürüz yok o iyiliğe karşı yani kalbin yaptığın iyiliğe tam not veriyor daha sonra senin başına kalkmayacak o zaman yap iyiliğini. Kötülükte de aynen öyle kalbine bir sor  kalbin kötülük yaptığında zerre kadar pişmanlık duymuyorsa  yap. Sonra kalbin senin yaptığın kötülüğü senin başına kalkmasın. İyilikte de kötülükte de aynı kalbine sor. Kendinle önce bir hesaplaş sonra Allah bilsin de Rabbim zaten ''Kim zerre kadar iyilik yapmışsa mükafatını görür. Kim zerre kadar kötülük yapmışsa cezasını görür.'' Diyor ayeti kerimesinde Rabbim zaten seni ahirette mizanda tartacak. Sen bu dünyadaki kalp mizanında kalbin ile elin dilin aynı işi yapıyor mu? Sen ona cevap ver onun hesabını ver, daha sonra nefis azgınlıkların sana pişmanlık duygusu yaşatıp da senin yaptığın iyilikler kötülüğe dönüşür ya da nötrleşirde haberin bile olmaz Ahiret mizanına da hiçbir şey kalmaz. Sana sadece bu dünyada yaptığın iyiliğin yorgunluğu kalır sevabını dilin elin alır götürür.
    Kalbine sorduğunda acaba iyilik mi yapsam kötülük mü yapsam sorusu esnasında kalbinin soğukkanlı gözü pek uyanık olması lazım ne verirsen elinle o da gider seninle,
Verdim elimle; Köşe başlarında tomarla para sayan dilenciye,
Verdim elimle; Sanki mecburmuşum da hep vermeye,
Verdim elimle; Hep sağanak yağış bekliyorlar bulutlu güne tahammülleri yok.
Verdim elimle; Faturası ağır gelen pişmanlıklara,
Verdim elimle; Besledim bir yığın düşman yetiştirdim kendime
Verdim elimle; Sadaka belaları defeder diye,
Verdim elimle sevgiyi;  Başarı zenginlik benim oldu.
Verdim elimle tebessümlü; Sevenlerim çok oldu.
Verdim elimle malımdan; Bereketi çok oldu.
Verdim elimle;  Vicdanım huzur buldu.
Verdim elimle; Bir el uzattım sessizce dua etti kalbinden. Sevinç esenlik ve huzur.
Verdim elimle; Gözlerimi kapadım kime verdim bilmedim. 
Verdim elimle; Keşke gelse de bir daha versem dediğim bir kişiye
     Yaptığın iyiliğe ve kötülüğe kalbinde en ufak bir pişmanlık olmayacak. Bu bir rıza kapısıdır bu bir rıza lokmasıdır bilebilsen o ince çizgiyi hiç mahzun olmazsın üzülmezsin de. Kalbine sor ne yapayım diye nefis denen en büyük düşmanımıza fırsat verme açık verme kalbinden tam yetkiyi al ona göre hareket et iyilikte ve kötülükte
         Karşımdakini kırabilirim ya üzülürse ya ayıp olursa dediğini yapmazsam ya yaptıktan sonra pişman olur da hem kendine hem de karşı tarafa zarar verirsen. Biraz duygusal değil de mantığın öne geçtiği çözüm planı yapabilirsin. Yapabilirim. Ben bu gün bir sevap kazanabilirim.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder