11 Temmuz 2017 Salı

HATALIYSAM LÜTFEN

     HATALIYSAM  LÜTFEN

   ÇOK UĞRAŞTI AMA TUTMADI
   
     Hatasız insan olmaz hata yapmayan insan hiçbir şey yapmıyor demektir. Hiç bir şey yapmayan insan ise şeytanın dostudur. Şeytan ona sürekli vesvese verir arkadaşı yoldaşı olur. ‘’ Kirlenmek Güzeldir’’ reklam sloganında olduğu gibi eğer hata yapmıyorsan elinden kaçırdığın güzelliklerin farkına varamazsın. Hata yapmıyorsan bir şeyler öğrenemezsin hata yapa yapa olgunlaşacaksın sağlamlaşacaksın hayat tecrübelerin seni olgunlaştıracak.
       Koşma! Düşersin. İnsanlara güvenme. Hiç kimseye veresiye verme kefil olma yardım etme. Bunun gibi hayat tecrübelerini yaşayarak öğrenirsin. Her insan bir olmaz. Adama kefil oldum evim gitti. Yardım ettim bir selam bile vermiyor. Koşarken en sevdiğim pantolonum yırtıldı. Bunlar kişiye mahsus haller. Herkesi aynı kategoriye koyamazsın. Toplumu bir kişi ile olan hatalı olayın yüzünden yargılayamazsın. Her hata kişiye özeldir. Olaylarla toplumu özdeşleştirip önyargılı olamazsın. 
        Hata payını en aza indireceksin. Ayarlı gideceksin. Görmedim, duymadım, bilmiyorum diyen hayatta hep rahat edermiş başkaları yüzünden kafası hiç ağrımazmış bu nedenle duygusal davranmayacaksın soğuk kanlı olacaksın. Senin başına bir olay geldiğinde yanında kim vardı? Rabbim insanlara taşımayacağı yükler yüklemesin inşallah. Olayları tahammül seviyesinde sınırında yaşa kimseden kimseye fayda yok.
          Hatalarını ölç biç tart öyle yap. Yaptığın iyilikte fedakarlıkta çoğu zaman sana geri dönmez hatalarınla baş başa kalırsın.  Çaldığın bütün kapılar yüzüne kapanır.  Sen on defa o kapıların işini görsen de. Dirayetli ol hataların sadece küçük hataların olsun senin hataların sana güzel kapıların açılmasına vesile olsun .Hataların sana gerçek dostlarını tanımana yardımcı olsun. Az hatalı günlerin olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder