DOYURUCUDUR Bisküviyi
beğendirmek isteyenler şunu da söyleyebilir. Doyurucudur. Tatmin edicidir. Onu
yiyenler halinden memnun ve hoşnut hissederler kendilerini. Onu beğendirmedeki
bir diğer ölçü de şeklinin ve poşetinin güzel olmasıdır. Yani içine katılanlar
da önemli tabi içinde olanlarla o da kendisini övmeli, ismiyle de daha da öteye gitmeli, hem yiyimi
rahat hem de sindirimi kolay olmalı ve daha da öteye yiyen kişi onda kendisini
bulmalı. Tıpkı reklamlarda yiyenlerin onda kendini bulmuş olmaları gibi çünkü
onu yiyen kişi, o da reklamlardaki kızdan geri kalmak istemiyor. O da
çağdaşlarının tadını dilinde hissetmek o tadın hazzını yaşamak istiyor. Bütün
ün ve şöhretinin üstünde onun ortaya çıkması ve ünlenmesi için güçlü bir reklam
gerekiyor. Onun talihsizliği çikolatanın çeşitliliği ve tadının daha önde
gitmesindendir. Yiyenlerin damaklarında o lezzet kendilerini daha çok çikolatanın
tadına kaptırmışlar, bisküvinin doygunluğundan tok tutuşundan da haberdar
olmamışlardı. Refah seviyesi yükselen insanlar 80 gramlık bir çikolataya iki
bin lira veriyor alıyorlardı. Peki Karamanlı bisküvi üreticileri bu durumda ne
yaptı? Bu tüketicilere karşılık bisküviyi ikiyüzlü çikolata ile besleyerek
olağanüstü bir tat buldu. Bir şiir gibi su gibi pırıl pırıl yıldızlı bir nükte.
O duyguların dahi renksizliğinden insanı alıp götüren eğer ki iki tat
birleşmeseydi birbirleriyle örtüşmeseydi ancak çikolata olarak bisküvi de
bisküvi olarak bir değeri olabilirdi. Ancak ayrı ayrı, bunun gibi ikisi bir
arada ki gibi de bir yankı uyandıramazdı. Bu ikiyüzlü hem çikolatalı hem
bisküvili tadı tattığınız zaman hem karnı tok hem romantik adrenalinizi de en
üst seviyeye çekecek, sevilmeye layık olan bir tat. Size zorla kabul ettirilen alelade
bisküviyi, neslinin ilk örneğini, nasıl da bu derece yükseltebilmişler bu
seviyeye getirebilmişler büyük bir buluş bir dehanın ürünü diyerek de
hayranlıkla dillendireceksiniz. Bu tadı tadarken başka bir şey de
düşünmeyeceksiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder