12 Ekim 2017 Perşembe

KONUŞTUR DİLİNİ RUHUNU KURTAR

    
          Konuştur şu dilini konuş konuş da ruhunu kurtar. Ne yazık ki onun dili iki dişi arasında kapana kısılmış gibi herkes gibi de değil kelimeleri seçerek tane tane yüreğinden akıtarak  konuşur şu ölümlü dünyada bir daha dilim dilim nedir senden çektiğim zulüm dememek için. Ama ben ona dedim ki konuş ki seni görebileyim konuş ki kendini rahatlat konuş ki o bedenin ardındaki kişiyi tanıyabileyim. Senin acılarının çektiğin sıkıntıların ve sevinçlerin bir nişanesi olarak konuşur dilini. İçinden geçenlere bir işaret olarak, çünkü Allah insanlara konuşması kendini anlatabilmesi anlaşabilmesi için dil vermiş. O dil ki onunla da Rabbini övesin diye onun adını yükseklere taşıyasın diye Rabbim hem ister ki verdiği nimetlerin kulu üzerinde gözüksün senin öyle dilsizmiş gibi oturmandan da hoşlanmaz. Ama çok gevezelik etmenden sesini yükselterek konuşmandan da hoşlanmaz. Ayarlı gideceksin ve de dengeli Rabbinin adını yüceltmek için ve kendini anlatabilmek için çünkü çok konuşanın günahı çok olur. O konuşmanın içine mutlaka yalan yanlış bilgi ve haberler katılır.
     Kendi iyiliğin için konuştur dilini çünkü susmakla neyi halledeceksin ki öyle değil mi? Benim kurtuluşum susmakla olacak, ‘’Söz gümüşse sukut altındır.’’ Beni susmak kurtaracak günahlardan cehenneme atılmaktan. Hem o dil ki insanı alçaltır da yükseltir de dilin de kemiği yoktur nereden bilebilirsin ki hangi tarafa eğildiğini. Sen açmaya gör o ağzını hemen oracıkta dişlerinin dibinde arasında şeytan bekleşir durur, senin dilini çözdürür gönlüne diz çöktürtür. O pis şeytanı dişlerinin arasından kovmak her yiğidin de harcı değildir dualarımla kaç kez Rabbime yalvarırken söyledim ona ‘’Allahım,’’ dedim. ‘’Elimin gözümün gönlümün dilimin bilerek ve bilmeyerek yapacağı bütün kötülüklerden sana sığınırım,’’ diye. Ama olmadı olamadı İmtihan dünyasında diline hakim olamadı diline gem vuramadı o ne çektiyse dilinden çekti. Öyle olunca da sustu kaldı dilini susturdu ağzını kapadı kilit vurdu sen de kendini benim yerime koy, benim için değil kendin için kendini benim yerime koy.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder