5 Ekim 2017 Perşembe

BAL OLSAYDIM SU OLSAYDIM


                                                       
         Bir kase dolusu balın ortasına parmağınızı batırdınız ve çektiniz ne görüyorsunuz? Bal tekrar eski halini aldı değil mi? Yani balın ortasındaki delik tekrar bal tarafından kapandı. 
        Durgun suya bir çakıl taşı fırlattınız taş suda geniş halkalar açarak büyüdü değil mi?
        Hangisi olmak istersiniz? Bal gibi içe dönük kendi yarasını kendi tamir eden, ya da su gibi dışa dönük açıldıkça yeni gelişmelere açık yeniliklere gebe,
        Bal olsaydım, su olsaydım,
        Bal olsaydım; Sürekli kendi beynimle konuşur durur, kendi gölgemden fazla yol kat edemezdim. 
        Bal olsaydım; İlime teknolojiye fenne sadece ve sadece kendi bildiğim kadarıyla yol alabilirdim. 
        Bal olsaydım; Kendi kendime yetmesini bilmeyi öğrenirdim.
        Bal olsaydım; Kültür gelenek ve öz benliğim hiç bozulmadan daima ben olarak kalırdım.
        Bal olsaydım; Daima statik bir enerjiye sahip olurdum enerjimi kullanamazdım.
        Bal olsaydım;  Bütün hata, kusur, ayıp, incinme  her şeyi yutardım da ağzımı bile açamazdım. Sineye çekerdim.
        Bal olsaydım; Hayatı acısı ve tatlısı ile içime atardım kimseye ser verip sır vermez belli etmezdim.
        Bal olsaydım; Yaşantım bal gibi tatlı olurdu mütevazi bir yaşam biçimi.
         Ya su olsaydım;
         Su olsaydım; Her bir dalga beni yeni rüyalara umutlara hedeflere taşırdı.
         Su olsaydım; Bilinmezlikleri bilir hale gelebilirdim,
         Su olsaydım; Refah seviyem de kültürümde fikirlerimde pek çok değişim yaşayabilirdim.
         Su olsaydım; Ben, ben olmaktan başka biz olmayı ekip olmayı doğru yol alırdım.
         Su olsaydım;  Çoğalan üreten üretken dalga boyu büyüyen olurdum.
         Su olsaydım; Gücü öğrenirdim. Birlikten kuvvet doğduğunu.
         Su olsaydım; Dışa açılarak insanların neler başarabileceklerinin örneği olurdum
         Su olsaydım, bal olsaydım,
        Kişi veya toplum kendine özüne yakışanı seçer ve uygular. Çoğunluk tepkimelerin su yönünde olursa  cesaret güven  de varsa çok başarılı girişken bir birey olabilirsin. 
        Tercihini baldan yana kullanırsan çoğulcu tepkimelerin bu yönde ise ne kafan ağrır ne de dişin kendi yağında kavrulur gidersin. Kimseye ne faydan olur ne de zararın. Halim salim bir insan.
        Ben de tercihimi her ikisinin karışımı olan mozaik yapıdan tarafa kullandım. Bazı zaman bal bazı zaman su ne güzel olur bilsen ne güzel. Şaşırırsınız belki beni görünce bu insan nasıl bir tip diye
        Bal olsaydım, su olsaydım
        Peki ya sizin tercihiniz bal mı su mu?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder