10 Eylül 2017 Pazar

SONUNDA DELİ KIZI DA İŞE GÖNDERDİLER


           Sonunda deli kızı da işe gönderdiler. Deli kızı servise bindirdiler kız servisin içinde etrafına bakıyordu sanki orada deliliği geçecek her şey eskisi gibi oluverecek onu gönderenlerin sandıkları. Sanki şifasını orada bulacak annesi de evde hasta yatıyor. Bütün bunlar kızı hayata yeniden başlatmak yeniden bağlamak içinmiş. 
    Tekrar annesi, ''Kızımı işe göndermemeliydim. Kim bilir şimdi orada ne yapıyordur?  Korkudan titriyordur ya da kendi kendine sallanıyordur birisi bir soru sorsa cevap vereceğim diye çabalıyordur ya da fırından çıkan ve uzayıp giden sıralara bakıyor öylece dalıyordur ya da fırının bir ucundan girip de öbür ucundan paketlenen mallara'' 
   Ama sallanınca sanırsınız ki koca fabrika da onunla birlikte sallanıyor koca makinalar
   Hem neye yarar ki deli kızı işe göndermek iş bulamayanlar gelse ha neyse  
   Deli kızı ya orada döverlerse üç katır sopa çekerlerse sen ne yapabilirsin?
   Senin de söylediğin şeye bak bu devir de kim kime? Tokat bile vuramazlar.
   Ben ondan para pul istemiyorum gitsin oyalansın oralarda,
   Ama senin kızın hasta, bazen de kusuyor, bazen de uzun süre bayılıyor, 
   ''Biliyorum şaşırmıyorum bu söylediklerine sana kızmıyorum da senden tek istediğim oralarda gezinmesine eviymiş gibi hissetmesine yardım et,
   Ben her zaman onun yanında ve yakınında olamam iş yapamaz kafası çalışmaz biliyorum. Gerektiği şeyleri gerektiği yerde düşünemez biliyorum, hep bir şeylere bakıp durur gene de sen onu orada beklet orada kalmasına yardım et. Ondan para isteyecek değilim. O bir kız senden istediğim sadece onun elini tut. Sana tutunsun kurtar onu sadece kısa süreliğine bir hastalığa yakalandı o, korkma inan geçici onun hastalığı yılda iki kez bayılır biri ilkbahara biri  sonbahara denk gelir onun elinden tutarsan inan sonra ondan yararalanabilirsin de, ''
     Karşısındaki kişi koca koca dürbünlü gözlerini açmış onu dinliyordu. Dinledikçe de bedeni devindikçe de vücudundan bulgur bulgur terler boşalıyordu içi daralıyordu. Çünkü bu deli kızı kafesin içinde tutmak gibi bir şeydi,  dar kavanozun içinde oysa ki onun rahat etmesi için temiz hava gerekir sakin gürültüsüz bir ortam böyle daracık ortamlarda ya itilirsin ya  kakılırsın suratın ekşir  suyun ısınır kanının ateşi yükselir. Annesi, ''Her şey kızımın iyiliği için o iyi bir kız çocuğu,''
     Ve o elini tutan eli öyle güven dolu tuttu ki o kız, daralan ruhunun içinden bir kuş gibi uçup kurtulacakmış sandı ve konuşmaya başladı, ''Şu makinenin burada hiç bir işi yok neden burada öyleyse? Evet o makine bir yıldır hiç iş görmedi  ve kimse de akıl etmedi ve o gördü çünkü bazı insanlar görür bazılarımızın neden nasıl diye düşünmeyip akıl edemediğimiz şeyleri onlar görür.(  Dünyanın her türlü akla ihtiyacı vardır. Temple Grandhin) Fakat gördüklerini de bazen belli etmek istemezler çünkü deli diye, deliye kim inanır? Delinin bilip bilmediğini de bilmezler  aldırmazlar bile. Akıllıya bile inanmaz aldırmazlarken, üstelik sözünün geçmesi için sakalının olması gerekir diye de bir söz vardır. ''Sakalım yok ki sözüm geçsin.''
    Sen de üzülme böyle şeylere sen de herkes gibi deli işte de gül geç,
    Sonra onunla birlikte fırından çıkan bir tren gibi uzayıp giden malları seyrettik. 
     Bir süre sonra gözden kaybolan bisküvileri
     ''Kız hastalandı ona yardım etsek iyi olur!''
     Geçici bir rahatsızlık diyordu annesi.
     ''Ama ben de annesine söz verdim.'' O kız çocuğu için o sabi günahsız cennetlik gibi annesi, ''Niye bakmadın kızıma? Neden esirgemedin korumadın?'' Diyecek şimdi. Lütfen hayata geri dön geri dön, o kötü hastalığı git ondan 
    Kız uyanıyordu yerden kamburca kalkıp onun eline yaslanıp ağzından sarkan köpükler sanki gözlerinin ötesindekilere bakıyordu. 
    Ve o kızın bakmakla sorumlu olduğu bir ailesi yok sadece kafası iyileşsin diye gönderilmişti. Bir paket bile bisküvi yemedi. Onun hastalığı için göze aldıkları bir yığın risk daha fazla bu işyerinde kalamazdı. Oyalanamazdı.
    Sabahı bekleyelim  sabaha belki biraz açılır  rahatlar belki uykusuzdur hiç uyumamıştır. Hem annesi de söylemişti zaten yılda iki kez diye bir daha tekrarlamaz.

Not: Deli kız (?) Deli kelimesi ucu açık bir kelimedir. Halk arasında deli kelimesi bazı ruhsal hastalıklar içinde kullanılmaktadır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder