9 Ağustos 2017 Çarşamba

MUTLULUĞUN KAYNAKLARI

''SEN MUTLULUĞUN RESMİNİ YAPABİLİR MİSİN ABİDİN?''
Nazım Hikmet                                                   

          Günlerdir içinden gelen sevincin mutluluğun heyecanın sorgusunu mu yapıyorsun? Her önüne gelene selam vermek uzaktan gördüklerine dostça bir el sallayıp tebessüm etmek, hatırlı gönül almaların ardından gelen kısa sohbetler eğer ki hiç birin de bir kırgınlık bir dargınlık bir gönül yorgunluğu yoksa oh ne ala ne ala, bir gün boyunca motivasyonun verimin üretimin enerjin elbette doruk noktasında olur. Sevincin mutluluğunla birinci derecede yakınlarınla aynı bu muhabbeti duble duble yaşıyorsan cananın sevgisini Rabbinin sevgisi ile birleştirerek oh ne ala ne ala, bir de kendini hiç yalnız hissetmeyecek kadar yalnızken yalnız değil dostsuz iken dostsuz değil  gibi her an her daim Rabbinle birlikte oluyorsan, onunla varlık terazisinde kendini tartıyorsan ve sorguluyorsan dilin daima onu zikrediyor,  hamd ve şükür ile Rabbini anıyorsan oh ne ala ne ala,  tabi ki sevincin mutluluğun heyecanın daima doruk noktasında olur. Rabbim sağlık versin bir de sağlığın yerinde oldu mu? Bir de çalışma şevki, kula muhtaç olmama zihniyeti sağlıklıysam, çalışıyorsam ne mutlu işte kısacası mutluluğun kaynakları, zamanın sabır taşında dövüldükten sonra her şeye ilaç gibi kazandırdıkları. Sabrının yıllar sonra yediğin meyveleri. O meyveler için çektiğin acı zahmetler. 
         Bir zamanlar kendini garipler sofrasında yalnız hissedip savunamayışından düştüğün haklı iken haksız konumlar şimdi ise çalışma azmin zamanın sabrın sana kazandırdıkları ile önce ayağa kalkışın sonra da şaha. Başarıların garipsenmeyecek kadar küçük değil sadece sen de var olanları değerlendirdin ve kazandın. Alkış tutmalısın kendine şimdi avazın çıktığı kadar da bağırmalısın geçen zamana ve yıllara inat ben başardım diye. Çalıştım yoruldum, mücadele verdim haksızlıklara inat mücadeleci ruhum vardı benim ve ben kazandım.
        Zaman tüneli, geçmiş gözümün önünde canlandığı zaman, şimdi ben bu mutluluğu heyecanı sevinci her gün yaşıyorsam geçmişten gelen acı tecrübelerin bana kazandırdığı tatlı meyvelerini yiyorsam ne mutlu.
       Hayat sınavında kendinizi sorgulamaya başladığınızda  günün muhasebesini yapma bir günü az zararla kapatmak. İki günü eşit kılmamak Rabbini gücendirecek söz ve amellerden uzak kalmak. Rabbinle hoşnut geçen günlere ve gecelere zaman saymak. Rabbim Rabbim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder