1 Ağustos 2017 Salı

İŞ HATASI

     Olmalı olacak bu dükkan adam olacak bu kadar emek çaba gayret inanın başka bir iş kolunda başka bir kulvarda olsa idi çok yol kat edilirdi. Bu çaput işi (?  ) her çaresizin işsiz insanın araladığı bir iş kapısı olduğundan ben de yapabilirim diyen esnaf kılığında insan sayısı oldukça fazla. Halbu ki esnafcılık cılık cılık işi bilmeden işe gidenler modelleme ile çalışanlar bizim gibi yarı yolda tökezleyip kalanlar. 
           Esnaf olmanın da püf noktaları var. Her esnafa göre ağzının yandığı bir nokta var. Bizim ağzımız sır vermemizden başkalarının da bizim işimize başlamalarına önderlik etmemizden. İş aynı toptancı aynı, mal aynı, müşteri potansiyeli aynı.  En büyük rakibin işe başlattıkların ve sır verdiklerin bundan sonra insanlara ne kadar güvenebilirsin ki?
            Değişime ayak uyduramadık hala çamaşırın çiçekli donlarını satıyoruz. Malını güncelleyemezsen zaman seni yer
 bitirir.  Sermayen kadar çalış yani ayağını yorganına göre uzat. Toptancılar sana sonsuz güveniyor.  Kredi limitin çok yüksek ‘’Dükkan senin abi al götür silmesine ne zaman ödersen öde’’ diyor. Ne güzel gaz vadeli çekler senetler için toptancısının dükkanını dükkanına taşı her türlü, demode olmuş mallarıyla birlikte sonra da bezdim bıktım bu çaput işinden nereden de başladım bu işe de, halbuki çaputun suçu ne?

             Rabbimin verdiği aklı doğru kullanmamışsan. Doğru iş seçimi planlama analiz yapmamışsan. İnşallah bundan sonra yeni hatalara yer yok. 
               Değişim şart ise değiştirdik.  Çeki senedi attık çöpe, bize köstek olanları rafa kaldırdık Ha bismillah dedik çıktık denize balık avlamaya rast gele hayır gele Rabbim herkesin yardımcısıdır.
            Çarkı kendi özbenliğimizle döndürürüz de her şey günah keçisi olmaktan çıkar günahı da sevabı da bizim artık deriz. Geçmişimi kırk anahtarlı kapılara kilitledim bir daha beni rahatsız etmesinler diye  bundan sonra iş dünyam da sen ben bizim oğlan başka kimseye çay yok. Sahipsiz duygularıma haykırışlarıma selam vermeyenlere ben de selam vermem. 
          
Hatalarımızdan ders alarak kendi kendimizi motive edeceğiz. Başarabiliriz. Biz bir gücüz bizi kimse yıkamaz. Can canan bir de Allah’ü Teala yeter bana başarıda  Rabbim hiç kimseyi kanaatten ayırmasın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder