17 Kasım 2017 Cuma

BANA YENİ BİR İŞ LAZIM

      Benim de gidip kendine başka işler arayıp bulmam gerek,
       Allah’ın verdiği çalışma gücünü kullanacaksam, ama ben de bu gücümü pervasızca harcayarak birilerine peşkeş çekerek yok etmemeliyim, tüketmemeliyim, ne yapmalıyım öyleyse? Ne yapmalıyım da kendimi coşturmalıyım? Başka işlere, başka gönüllere, başka beni galip getirecek işlere kendime uygun denk getirmeliyim? Bu iş bana uygun değil ben de mutlu değilsem buralarda? Öyle değil mi? Ben çalışırken eğilip bükülen bedenimi, elimi ayağıma dolayan işler, aslında bana uygun olmayan işler, keyfimi kaçıran benden uygunsuz sesler çıkartan işler.
      ‘’İçimde kopan fırtınaları bir bilseniz dünyada yeniden gelsem şu işi yapardım dediğim işler,’’
        Kimdir nedir? Seni bu rüyayı görmeye zorlayan? Senin tekdüze yaşantına bir ışık yollayan? Akıl hocaların içindeki duygularını kıpırdatan, seni canlandıran, seni seninle ahenkli melodi çıkarmana sebep olan, seni önündeki işinden ayıran?
         Herkesin gönlünde yatan bir aslan vardır. Olaylar bir bir çevresinde döndüğünde o içindeki sesler de döne döne ses vere vere geldiğinde, kulağına dışarıdan gelen seslerle kızgınlaşan, hırçınlaşan, kızıla çalan, ara sıra ateş alıp yanıp tutuşan seslerle, sen benim içimdeki sesi tutuşturana değil de içimdeki sese bak. ilkbahar çiçekleri gibi açan içimdeki hislere yeşeren düşlerime beni işimden soğutan benim önüme güller döken hayallerime bak. Kimi önyargılı bakarken onun hayallerine o hayallerinden kendine bir taç yapmış yeşil yapraklarla da süslemiştir işinde de ona kendince her türlü yararlılığı gösterecek iş. Nedir? Nasıl ulaşılır o işe? Beni o işe ulaştıran beni onunla buluşturan yine benim cesaretim de gizli, Rabbimin bana verdiği çalışma gücünde.
        Peki öyleyse kullan bakalım o gücünü git gidebildiğin yere kadar. Bunun için, benim o eşiği geçmem için bazı şeylerden feragat etmem lazım, bazı şeylerden de fedakarlık etmem, bazı şeyleri görmemem, bazı şeyler içinde risk almam lazım bir maceraya atlıyormuş gibi.
        Fakat o içindeki gerçek kıvılcımı çalışma şevkini istek ve azmi keşfettiğinde
       Ben yaptığım seçimle kendimi görmek istediğim yerde yeni işimle ayağa kalkmış bir iş başarısı ile. İşim ve ben tecrübelerle birbirimiz yaklaşırken, ben rızkımın orada olduğunu hissederek yaptığım işimle birlikte mutlu oluyorken, mutluyken bir de iş ve ben birbirinize bağlı iken birbirinize sarılmışken hayransa herkes bize iş ve benin birlikteliğine farkına bile varmazsın o zaman yorgunluğunun inan çalışmak böyle bir şey ve çalışmak istediğim iş de böyle bir iş
     Herkes çalışır fakat farkında değildir çoğu kez çalıştığının işin neresinden tuttuğunun rengarenk bir hayat içinde, önüne konulan yemekler hazır yiyecekler, keyif ve neşe içinde gençliğin verdiği nimetleri içinde ve bütün azıklar gençliğinde toplanır yaşlılığın da hazır bir besin olarak yenir. Aslında her kazandığın nimette bir duygu da uyanır içinde her kazancında da kendini görürsün kazandıklarında gülmek veya ağlamak gibi kendi elinin emeğinin kazançlı tarafındaysan eğer sevinir coşar bereketlendirir nimete şükür etmenin gereğini de bilirsin gizlice.

                   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder